1403-02-15 11:06
229
0
89857
منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

جامعه تشنه سیره عملی امام صادق (ع) است

منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) گفت: جامعه تشنه سیره عملی امام صادق (ع) رئیس مذهب شیعه جعفری است.

آیت‌الله سید محسن طاهری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام با پرداختن به سیره عملی آن حضرت اظهار کرد: لقب این امام همام صدق در اسلام صرفا شامل صدق در گفتار نیست، آنچه انسان به آن اعتقاد دارد در گفتار و رفتار نیز باید به آن پایبند باشد امام صادق (ع) به این ویژگی ممتاز بودند.

وی افزود: امام صادق (ع) با توجه به شرایطی که آن زمان برای‌شان پیش آمد، مدت زمان زیادی هدایت مسلمین را برعهده داشتند و شیخ الائمه نام گرفتند بیانات و احادیث آن امام بیشتر در دسترس است و شاگردان زیادی تربیت کردند.

منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه ما به عنوان کسانی که خود را شیعه و محب آن حضرت می‌دانیم باید سعی کنیم آنگونه بوده و باید موجب آبروی اسلام باشیم.

طاهری توضیح داد: اگر به زندگی امام صادق (ع) مراجعه کنیم ابعاد مختلفی می‌بینیم آن امام همام در مسائل اقتصادی با دسترنج خودشان تلاش می‌کردند تا برای خانواده درآمد کسب کنند و با کار کشاورزی و باغداری در این راه قدم برمی‌داشتند گاهی به امام انتقاد میشد چرا با وجود اینکه می‌توانید کارگر داشته باشید اما خودتان کار می‌کنید اما ایشان معتقد بودند که باید مرد برای زندگی خودش کار کند و عرق بریزد.

وی ادامه داد: آن حضرت باغستانی را احداث کرده بود و بعد از اینکه نخلستانش به بار می‌نشست دستور می‌دادند که راه مردم را به سوی نخلستان باز کنند و هر کسی می‌توانست یک مد خرما دریافت کند، حتی به همسایگانی که توانایی نداشتند به نخلستان بیایند خرما بین آنها تقسیم می‌کردند.

منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سیره عملی آن حضرت نشان می‌دهد اسلام دستور به کسب و تجارت و درآمدزایی داده است اما در مصرف کردن نیز باید قناعت داشت و بخشی از درآمد حاصل از تجارت را برای جامعه هزینه کرد، برخی افراد وقتی درآمد کلان کسب می‌کنند توجه به نیازمندان ندارند.

طاهری در خصوص حوادث آمریکا و برخورد خشونت‌بار پلیس با دانشجویان گفت: در روایات امام صادق (ع) عنایت ویژه‌ای به جوانان شده است ایشان به شاگردانش دستور می‌دادند وقتی برای تبلیغ معارف اسلامی به اقصی نقاط جهان می‌روید توجه شما به جوانان باشد چراکه فطرت آنها دست نخورده است و آمادگی بیشتری برای پذیرش معارف اسلامی دارند.

وی افزود: ما امروز حقیقتا نیازمند این هستیم به جوانان توجه کنیم نسل جوان و دانشجو آینده‌سازان کشور هستند احترام به آنان احترام به آینده این مملکت است ما طبق سیره بزرگان دین اگر با شبهه‌های ذهن جوانان مواجه شدیم نباید با برخورد تند برخورد کنیم باید تبیین درست کرده و افکار عمومی را با مسائل داخلی و خارجی آشنا کنیم.

منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در فتنه دو سال گذشته که باصبوری بزرگان و مسئولان این مسائل ختم به خیر شد اما امروز می‌بینیم کسانی که آن زمان ما را به رفتارهای تند و خشن متهم می‌کردند خودشان چگونه با جوانان و دانشجویان‌شان برخورد می‌کنند.

طاهری گفت: در طول چند ماه گذشته در غزه و فلسطین جنایات فجیعی علیه مردم مظلوم فلسطین رخ داد عده‌ای از دانشجویان اروپایی و امریکایی اعتراض مسالمت‌آمیز داشتند آنها دست به تخریب نزدند اما آنهایی که ادعای آزادی بیان دارند چگونه برخورد می‌کنند و اینها نقطه مقابل معارف اسلامی است.

وی توجه مردم ایران به مسائل متوجه مردم مظلوم فلسطین و غزه را قابل توجه خواند و افزود: مردم در شعار و عمل حمایت خود را از فلسطین نشان دادند و همواره پای کار فلسطین هستند اگر امروز حقایق بر جهان آشکار می‌شود مرهون ایستادگی و مبارزه ملت مسلمان علیه استکبار جهانی به ویژه اسرائیل غاصب است.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.